این کتاب ، به توصیف و تشریح توسعه و رشد مهارت های پژوهشی دانش آموزان می پردازد و بستر منطقی و نظری را برای آموزش و یادگیری با استفاده از این رویکرد مهیا می کند و ارتباط خاص آن با پژوهش های علمی را نشان می دهد. به توصیف نقش معلمان می پردازد و پیشنهادهای کارآمدی به منظور تحریک کار عملی موثر در کلاس ارائه می دهد. نویسنده در این کتاب سعی کرده که نشان دهد چگونه می توان ایده های دانش آموزان را حمایت و ارزیابی کرد و آن ها را به چالش کشید. روش تامین منابع پژوهش و چگونگی توسعه آنها در مدرسه و محیط های دیگر را آموزش می دهد.
ماکس دبوو، به عنوان مدرس به عنوان مدرس پایه در دانشگاه هرت فوردشایر مشغول به کار است. همه او را سخنگوی ملی در زمینه آموزش پایه و درس علوم در این مقطع می شناسند و یکی از فعالان حوزه نشریات و مجلات مرتبط با کار آموزش و معلمی است.
کتاب «کودکان پرسشگر» در 306 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 70 هزار تومان در اردیبهشت ماه 1400 توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان کردستان منتشر شده است
فهرست مندرجات
بخشنخست: «ببینچیپیداکردم!»: کشفجهانپیرامون. 29
بخشدوم: «آیاسنگهاشناورمیشوند؟»: کاوشمحیطزیست.. 69
بخشسوم: «نوزادانغذاهایواقعینمیخورند!»: تفکر،استدلالوخلّاقیت.. 109
بخشچهارم: «میدانمچرابدنزنبورعسلپوشیدهازکُرکاست. تومیدانی؟»: دانشودرک.. 149
بخشپنجم: «آیامنظورشماهمانچیزیاستکهفکرمیکنم؟»: مهارتهایایجادارتباط.. 195
بخشششم: «نحوهیعبورازرودخانهبدونآنکهخیسشوید»: حلّمسئله. 237
پیوست: منابع/ ابزارهایلازمبرایانجامپژوهشهایعلمی.. 287
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
علوم تربیتی |